"POWER IS THE GREAT APHRODISIAC." DET HÄR ÄR EN SVENSK ROLLSPELSSIDA SOM UTSPELAS PÅ ETT AMERIKANSKT COLLEGE BELÄGET I LOS ANGELES, CALIFORNIA MED EN PLOT SOM ÄR VIKTIG ATT LÄSA IGENOM INNAN DU REGISTRERAR DIG. DÅ DU REGISTRERAR DIG, GÖR DET DÅ I KARAKTÄRENS NAMN OCH DET SKA VARA FÖR OCH EFTERNAMN!
"THE WAY TO HAVE POWER IS TO TAKE IT."

Pages: (2) 1 2  ( Go to first unread post )
Add Reply
New Topic
New Poll

We take Care of Our Own
Skye A. Walker
 Posted: May 15 2014, 09:49 PM

Zandmanz • 258
N/A • 1

Group Icon

15-05-2014
Endless Counting
Post #15

DDDDRRRRRZZZMMM
Jag har iiingen aning om vad som hänt på senaste tiden. Känns som om mitt minne är helt blankt, som om aliens kommit och suddat ut det. Omg. Tänk om det hänt? Tänk om de gjort experiment på mig??

Äh vafan, jag vet att Tamzin skickade till mig i förra veckan och hetsade mig att komma till skejtparken för där var fest? Blev helt paff när jag kom dit för det var verkligen fest, med några öltunnor och en fet boombox och allt. Det var helkul, och Teo dök med upp med sina polare som dock verkade lite.... glada vid att vara med sig själva? Typ? I vilket fall som så var det KUL! And something I needed.

Och jo, just ja, jag träffade Elliott. Elliott Hawkes. I skejtparken också (hänger jag där för mycket nu?). Asså jag visste inte att han var polare med Teo men det visade ju sig att de till och med är bästa polare, what'ya know liksom? Och nu när jag också träffat honom så undrar man liksom... Varför har jag inte pratat med honom innan? Okej, visst, han är en lite udda typ med sina ocd's och allt vad det nu är som jag egentligen inte har en aning om men han är ju en sjukt härlig kille att ha i sin närhet. Jag blir typ glad av att bara tänka på honom, hans närhet gör en trygg liksom. Fan vad fin han är, och då har jag bara träffat honom typ två gånger! Han kom fram till mig en söndag när jag var så sjukt bakis (hade druckit som ett as, rökat och tagit en ecstasy så var helt deprimerad typ) och frågade om jag mådde bra och så liksom, han bara brydde sig, och bara det gjorde mig på så sjukt mycket bättre humör. Fina Elliott alltså.

Jag såg de där hemska bilderna på Jenny med förresten. Eller, ja, de photoshoppade bilderna, för det är ju obviously inte hon på dem mer än ansiktet. Men fyfan, och så är det Jacksons verk. Vilken idiot. Jag gillar honom men jag kan fan inte respektera det där, det är sjukt lågt att göra så. Och Jenny stackaren planerar nån sorts hämnd som hon försöker dra in mig i men jag kan fan inte vara med på det, han är för helvete en B, hon kommer att hamna i så mycket trubbel och jag kan inte precis sätta mig emot honom. Vetefan om jag kunnat det ens om han inte var en esurio liksom, den tjurskallen...

Uff, men annars så... Har det väl inte hänt mycket mer. Jag kom ihåg en del ändå så... Inga aliens. Good to know.

PMEmail
^
Skye A. Walker
 Posted: Jun 20 2014, 11:17 AM

Zandmanz • 258
N/A • 1

Group Icon

20-06-2014
Big Break
Post #16

Skäms över min kapacitet att skriva här. Jag som var så jävla bra på det i början. Men to be fair, det hände mycket mer i början, när man var ny liksom och allt var nytt och sen nu så har det saktat ner lite. Sen är det ju sommarlov med, allt blir helt segt då och folk åker ju bort eller hem och campus blir ganska öde.
Meeeeeeeen... Jag umgicks lite med Harmony där ett tag, vi drack vin hos henne nån kväll och lekte tjugo frågor typ. Stämningen var lite halvawkward, jag vet inte riktigt om hon bjöd över mig för att faktiskt bara prata eller för om hon ville ha sex men det stannade på bara prat. Kanske därför det blev så awkward, vi verkar rätt olika hon och jag. Sen nån annan dag kidnappade jag henne från en föreläsning och så drog vi till vattenparken och badade. Det var rätt nice.

Pappa tog med mig på en miniroadtrip! Det var helt jävla awesome! Vi åkte genom Nevada och till Lake Tahoe, vi har varit vid Grand Canyon och så körde vi på Highway 69. Vi försökte hinna med Area 51 också men det blev lite tight om tid. Vi var bara iväg en vecka så, han kunde inte ta ledigt mer från jobbet och jag skulle ju egentligen inte ha tagit ledigt från skolan alls. Jag behöver fixa till allt det sista.

Jag var vid stranden the other day och råkade tömma en hel burk med cola light över en stackars tjej. Not my fault though, nån annan hade skakat burken rejält så när jag öppnade den var det värsta vulkanutbrottet. Som en cola light-mentos experience typ. Hon blev inte arg i alla fall så det var all coolio. Det var förresten Serafine, hon påminde mig senare om att vi träffades på den där festen i vintras och ja, det gjorde vi ju. Jag har för mig att hon var rätt kul då! Träffade henne igen häromkvällen när jag var ute, nån snubbe försökte tafsa på mig så jag slog till honom och då dök hon upp och drog iväg med mig. Lika bra, för sen dök vakterna upp. Vi stack till en bar och drack istället. It was nice.

PMEmail
^
Skye A. Walker
 Posted: Jul 5 2014, 06:49 PM

Zandmanz • 258
N/A • 1

Group Icon

05-07-2014
American Pie
Post #17

Det här sommarlovet känns som både det sämsta och det bästa since typ... beginning of time. Det suger för jag tycker jag åker mest från ställe till ställe och flänger rundor som en vante, hit och dit utan att stanna nånstans och faktiskt göra något. Jag var kvar på campus ett tag efter avslutningen, behövde som sagt fixa med papper och lite grejer och kände inte för att stressa hem till nothing så... Träffade den där Effie på någon fest på stranden, när jag var skitfull och hög som fan. Alltså, jag vet inte riktigt vad jag tycker om henne. Hon verkade sjukt skum och weird, men det kan lika gärna ha varit för att jag var så hög? Jag menar, hur weird måste jag inte själv ha varit? Jag är ju ganska speciell som det är redan men när jag rökar på så går det till en helt ny nivå. Men ja, alltså, to sum it up så tror jag faktiskt att hon är lite weird. Jag har fått det intrycket av henne redan innan jag träffade på henne lite närmare.
Sen träffade jag Aiden dagen efter när jag var bakis, det var också lite småroligt. Jag skulle ha froyo och jag vet ju hur jag är när det kommer till att välja mellan olika smaker; jag är totalt värdelös. Jag stod i den där kön och bara släppte folk före mig hela tiden för att jag inte bestämt mig tills killen i kassan bad mig att stiga åt sidan. Det gjorde jag, råkade ställa mig rakt framför dörren så fick den rätt i ryggen. Nice work Skywalker. Aiden dök upp i alla fall, fick bestämma åt mig och så pratade vi lite, inte mycket mer.

Men aja, det bästa med lovet so far måste väl vara sommarhuset som Jackson, Thom och Hunter har hyrt. Evey drog dit mig och Kate över helgen innan jag åkte hem för Hunter hade bjudit dit henne och sagt till henne att ta med tjejpolare. Jag hade så jävla kul, det är fan inte klokt. Jag menar, alla brukar ju festa som idioter på campus också men det där var något över det vanliga. Det kändes verkligen som att vara med i nån fucking American Pie film eller nåt.
Jackson blev nog förvånad över att se mig, vi dök ju upp på morgonen där på fredagen och han kom ner för att möta upp oss med håret på ända, och med morgonstånd, haha! Han såg uppriktigt förvånad ut över att se mig, och så sa han nån kommentar om att han trodde att han var den sista personen på jorden som jag ville umgås med, typ. Det är lite lustigt för jag hade ju fått intrycket av att det var han som inte gillade att umgås med mig.
Jag vet inte riktigt, när jag först träffade honom i Cancun så verkade han ju asskön och vi hade rätt kul, han och jag och Colin hittade ju på ganska mycket och jag hade hur roligt som helst men sen när vi kom tillbaka till skolan så kändes det som om han liksom inte alls ville ha med mig att göra, I don't know why, what did I do, liksom? Men sen när man ses på fester och så så är det som om ingenting, som om vi är skitbra polare eller nåt, helt weird. Men så ja, och så sa han det där och jag fattade ingenting för jag har liksom fått samma intryck som honom fast från hans sida. Where the hell did all this come from? Känns som om vi har lite att jobba på, fast ingen av oss vill låtsas om att något inte stämmer riktigt.

Åkte hem efter den helgen i alla fall, har hälsat på morsan och Marcus och syskonen och bor hos pappa. Jag gjorde ett halvhjärtat försök att fixa ett sommarjobb men helt seriöst, jag ville inte. Fan att sitta i Cambridge över sommaren, speciellt som typ alla polare här ifrån antingen har åkt iväg eller spenderar sommaren närmare sina skolor. Jag är all alone.
Men, jag jobbar på att göra sommaren bättre. Jag bestämde ganska snabbt att jag åker ner till sommarhuset i LA igen, till Jackson alltså. Fan, jag hade så jävla kul! Jag bara känner att det kommer bli helt jävla episkt om jag åker dit!

Och, btw... En fågel sket på mig. Rätt i huvet. Jävla as.

PMEmail
^
Skye A. Walker
 Posted: Jul 10 2014, 04:57 PM

Zandmanz • 258
N/A • 1

Group Icon

10-07-2014
Cookie Dough
Post #18

De här skolarbetena alltså... Jag veeet att jag gick med på att göra det, det var ju liksom ett av kraven för att jag skulle få börja på Stanton en termin in på året och det lät ju som en bra idé då, att gå någon sommarkurs och lämna in ett par arbeten liksom, men nu vetifan alltså. Motivationen är inte på topp, inte när det finns så mycket roligare saker att göra.
Jackson det jävla kioskmongot kom in med Hunter på mitt och Eveys rum imorse och väckte oss genom att kasta iskallt vatten över oss och som om det inte var elakt nog så slängde han sen mjöl på mig också. I mean, whyyyy?? Vad har jag nånsin gjort honom för ont?? Det blev en riktig jävla sörja, det var så äckligt. (Man kan säga att Jackson sölade ner mig med vit, kladdig sörja, EHEHHEHE) Jag kände för att slå in ansiktet på honom just då för jag var bakis som fan också och låg där, typ halvt naken. Jag vet inte, jag kanske borde vara glad att jag inte hade kläder på mig som blev nersölade ändå? Anyway, hur mycket jag än hatade honom för det så kunde han till och med få mig att hata honom mer. Det jävla aset började kittla mig, jag som är så satans megakittlig så det är ju fan inte sant. Jag fick megapanik, började sparka och slå omkring mig som nån jävla galning, råkade knäa honom i bröstet men det kunde han fan ha med sig.
Men sen alltså, det sjukaste... Han slutade kittla mig och jag fick (tack och lov) hämta andan lite, men sen fäller han ner mig på rygg och typ halvt lägger sig över mig. Jag blev så jävla chockad, jag trodde han skulle kyssa mig eller nåt och i ren panik så frågade jag honom vad fan han höll på med och då kröp han av igen. Och ved du vad han ursäktade sig med?? Han sa att jag är snygg och sexig, och att han var morgonkåt. Jag blev helt stum, jag menar... Jag har ju sagt det innan, jag trodde inte ens han gillade mitt sällskap speciellt mycket, jag trodde han bara var trevlig för sakens skull liksom för att det inte skulle bli dålig stämning, och så kläcker han ur sig nåt sånt? Alltså jag är ju inte den som är den, men helt plötsligt så kände jag mig jävligt naken där jag satt. Tror till och med att jag började rodna när han tittade på mig.
Han bad om ursäkt sen i alla fall men för vad fattade jag inte riktigt, om det var för att han sagt att jag var sexig eller för att han... kröp på sådär liksom. Han sade i alla fall att vi var vänner, så det borde jag ju blivit glad över, right?
Det var helt sjukt skumt på nedanvåningen sen, jag kunde inte ens hjälpa det men varje gång han tittade mot mig så kändes det som att han tittade på mig naken...
PMEmail
^
Skye A. Walker
 Posted: Aug 18 2014, 09:04 PM

Zandmanz • 258
N/A • 1

Group Icon

18-08-2014
Winter is Coming
Post #19

Winter is coming och skolan börjar snart men är det ångest eller förväntan jag känner? Jag vet faktiskt inte, kanske lite av både och. Det är synd att sommarlovet är över för det har varit helt galet episkt, sommarhuset har varit fantastiskt och det är nog tack vare den galna tiden där som vistelsen hemma blev mer uthärdlig och trevlig också. Har spenderat den senaste veckan hemma i Cambridge, faktiskt helt utan att ens längta tillbaka för det har bara varit härligt att ta det lugnt och umgås med andra människor än festprissar. Marcus och mamma till och med stack iväg i ett par dagar så att jag fick passa Lucy och Benjamin själv, vilket de förstås älskade och jag gillade det rätt mycket själv också faktiskt. Blev en massa tecknad film och onyttiga middagar liksom, och så grillade vi marshmallows över en liten eld ute i trädgården med två av deras kompisar från skolan.

Helt sjukt att Jackson hamnade på sjukan där ett tag, jag blev uppriktigt rädd faktiskt men fick ju höra från andra att det inte var första gången. But still, alkoholförgiftning tar faktiskt livet av folk och det skulle vara synd om han gick och dog, för jag gillar honom verkligen. Jag gjorde ett försök att besöka honom på sjukhuset men då hade han visst redan blivit utskriven, but that's good I guess, att de inte behövde ha honom där så länge. Fast han gjorde nog verkligen rätt i att vila i en vecka och han är ju den jag umgås med mest så jag fick en vecka på campus där jag faktiskt kunde färdigställa sommarkursen, och hur härligt var inte det då!?
Skulle ut och fira med Kate, Evey och John i stan när den där Effie kom strosande igen. Alltså, hon är så konstig den tjejen, jag förstår mig verkligen inte på henne riktigt, hon har ett så udda sätt att uttrycka sig på så jag fattar verkligen inte om hon är seriös ibland eller om hon dummar sig. Hur som helst så kom ju John körande medan jag pratade med henne och jag fick lite dåligt samvete över att bara lämna henne där, hon verkar ju inte ha gjort mycket annat under sommaren än att vara på campus av vad jag förstått. Hur som helst så bjöd jag med henne på festen så hon hoppade in i bilen med oss. Tog henne till Spanish Tony för att hämta upp sprit också, haha! Alltså jag önskar att jag hade fått en ordentlig syn på hennes uttryck då för spanish Tony är verkligen ingen vacker människa, eller den som man förväntar sig att vi skulle känna liksom. Men ja, hämtade spriten där och hon vågade till och med ta med sig lite där ifrån, sen vart det party.

Jackson hämtade upp mig på campus när han kom tillbaka från sin lilla rehab, för en ny session ute vid kusten! Vi gjorde en liten detour dock till kalkbrottet för att bada och den idioten fick mig verkligen att hoppa från den högsta klippan. Fyfan vad nojig jag var, det är så jäääävla högt redan från marken och när man väl står där uppe är det ju ännu värre. Folk måste trott vi var självmordsbenägna! Men vi gjorde det! Jag gjorde det! Det kostade mig ett svidande blåmärke på smalbenet men jag gjorde det i alla fall, och jag ska aldrig göra om det!
Sjukt vad han har övertalningsförmåga, jag vet inte om det är någon sorts medfödd charm han har eller om han bara trycker på precis rätt knappar men han lyckas ju alltid väcka den där tävlingsinstinkten i mig. Jävla as. Det enda han inte lyckas få mig att göra är att ge honom en avsugning, och det ska fan inte hända heller för är det något jag inte skulle tåla med mig själv så är det att bli en sån där tjej i mängden. Sen är det ju kul att säga nej också, för han ger sig inte.
Men alltså, jag gillar verkligen Jackson för jag blir alltid så glad i hans sällskap. Även om jag blir förbannad så blir jag glad, liksom, för jag blir aldrig arg på riktigt. Men han kanske också försvinner snart, what do I know? Colin stack ju och Jackson verkar inte så stabil utan honom, han kan ju råka ta livet av sig när som helst så som han festar och håller igång, eller så kanske han bara sticker för att han tröttnar. Jag menar, Nessa åkte ju tillbaka till Italien, hon som var min bästa polare, och Tamzin har också åkt. Hon sa inte ens nånting, inte ett ljud, jag fick reda på det när jag skulle leta upp hennes boende och upptäckte att hon inte stod uppskriven som elev på skolan längre.
Alla sticker så småningom, det känns fan inte okej. Försvinner Jackson också så kommer jag deppa ner mig totalt, för att inte tala om Jack. Det är fan lika illa.

Jag hade ett depp-moment där efter det med Tamzin men var fan tvungen att göra något åt det, och vad muntrar upp mig bättre än live musik liksom? Stack ut med några från campus för att kolla på det där bandet Kill Your Darlings och de var riktigt grymma faktiskt. Det gjorde mig verkligen på bättre humör! Och att jag sen började snacka med gitarristen och blev medbjuden på efterfest med bandet gjorde ju inget sämre precis, så jag bara hoppade in i deras van och fick åka med till nån backstreet-källare nånstans där folk verkligen levde det där undergroundlivet som man läser om i varje rockstjärnas självbiografi. Alkohol i mängder, luften tjock av cigarettrök och kokain och piller lika synligt och tillgängligt som kakor i ett konditori liksom. Benji fixade till mig lite vodka och nån brud på toan gav mig en lina. Jag visste fan knappt vem jag var när jag vaknade dan efter, eller var jag var. Men jag kom hem i alla fall.

Noah har nog stått för sommarens lugnaste sällskap, till och med lugnare än hemma hos familjen. Träffade honon snabbt en runda i sommarhuset bara och sen nån kväll när jag var på väg på fest på alpha men ändrade mig och följde med honom till stranden istället. Vi gick till spelhallen, flipperspel och Mario Kart for the win <3

Såååå... Det var nog en fin summering av varför det känns lite ångestfyllt att återgå till skolan, efter en så bra sommar. Fast den där balen är ju lite uppiggande, om än inte att ha på sig en långklänning. Jag känner mig så fjantig i såna, för att inte tala om obekväm. Men anyway, jag är ju inte medbjuden som någons dam heller så vem bryr sig utom jag och C om jag ser för jävlig ut?

PMEmail
^
Skye A. Walker
 Posted: Sep 6 2014, 10:48 AM

Zandmanz • 258
N/A • 1

Group Icon

06-09-2014
...
Post #20

Fan vad förvånansvärt lätt det kändes att börja skolan igen, det kanske jag ska tacka sommarplugget för? Är nu officiellt inte längre en freshman heller och har dessutom flyttat in på Omega! Eller ja, jag är intagen där men det har gått lite segt med att flytta mina möbler... #lazy
Tror jag kommer stortrivas i alla fall! Det känns redan som om man liksom har en högre position bara av att bo där, och tjejerna där som jag stött på verkar hur härliga som helst. (Hur har man lyckats missa så mycket folk under våren?)

Den där balen blev väl ingen jättehit får jag nog säga. Eller visst, folk verkade nog ha rätt kul, men jag kände mig lite sådär halvt obekväm större delen av kvällen och roade mig mest med att städa efter folk kändes det som... Fick ju ingen ordentlig dejt heller så Jack lovade att gå med mig men sen var den jäveln sen, och inte lite heller! Kom väl efter en timme eller nåt sådär, en och en halv kanske. Stod och pratade lite med Elliott när Jack äntligen dök upp men sen verkade stackars Elliott bli nervös och drog sig undan. Synd, jag känner jag hade kunnat behöva prata lite med nån lugnande själ.
Drog hem ganska tidigt i alla fall, kände jag kunde lika gärna spara krafterna till nåt roligare tillfälle.

PMEmail
^
Skye A. Walker
 Posted: Sep 17 2014, 05:28 PM

Zandmanz • 258
N/A • 1

Group Icon

17-09-2014
#!?**?/#*^
Post #21

Den där jävla, fucking, satans, fitthoran!!! Det jävla aset, satans psyko, mongolidfitta, idiotmänniska, helt jävla störd i huvet! Hon stabbade mig, Zhanna fucking stack en kniv i magen på mig, jävla psykobitch. För att den där nästan ännu mer mongoloida röv-Kieren inte kan bete sig som en fucking människa och måste vara världens drygaste person mot allt och alla. Rövhålet tömde nästan en helt flaska med vodka över mig och så kommer DEN DÄR FITTHORAN och fucking KNIVHUGGER MIG! Jag smäller snart av, jag borde inte hetsa upp mig, blodtrycket håller fan på att bulta upp såret inifrån igen känns det som. MEN ÄNDÅ. Kan fan inte fatta det. VEM KNIVHUGGER ENS EN MÄNNISKA BARA SÅDÄR? Efter att först ha hållt krossat glas mot halsen på mig liksom...
Läkarna sa att det var ett "fint" snitt, inga inre organ träffade och sådär, yada yada, MEN JAG FICK ÄNDÅ EN FUCKING KNIV I MAGEN!!! My god... Jag hoppas min spottloska i hennes ögon i alla fall sved lite efter all alkohol jag haft i munnen den kvällen.

Glad att inte Adele råkade ut för nåt liknande i alla fall, hon hade ju bara ett par blåmärken som tur var för hon flög ju på Kieren. Pfft. Vilket återseende, huh? Inte sett henne på över ett år och plötsligt står hon bara där, idioter häller vodka på oss och psykobitches drar knivar. It must be L.A.
Folk har i alla fall fått annat att prata om nu så nu slipper dem tro att jag jagar efter Jackson, och att jag skulle dejta Jack för det är också helt absurt. Och så slipper man höra om alla människors kärleksgnabb. Hör jag namnet Valeria i samma mening som Avery igen så tror jag att jag kör en kniv i min mage igen själv för den där karusellen tar ju fan aldrig slut. Hörde dock att hon och Paloma råkat i bråk, önskar jag inte hade varit upptagen på annat håll så jag hade kunnat se det. Paloma måste väl ha spöat skiten ur henne? Valeria är ju så typiskt tjejig man kan bli.

PMEmail
^
Skye A. Walker
 Posted: Oct 18 2014, 03:14 PM

Zandmanz • 258
N/A • 1

Group Icon

18-10-2014
Dried Out
Post #22

En två veckor lång tentaperiod är äntligen över, thank god. Inte för att jag egentligen kan klaga, jag tror tentorna gick bra och det har varit förvånansvärt jävla skönt att dra sig tillbaka och hålla sig undan från människor ett tag. Från alla faktiskt, till och med Jack. Inga bråk, inga fyllor... Och framför allt inga knivhugg. Och det bästa med att vara upptagen med att plugga är ju att man slipper tänka på allt sånt där som man egentligen inte vill tänka på, typ att Adele helt plötsligt är tillbaka från Australien och agerar lite som om ingenting hänt sedan hon stack, som om vi skulle fortsätta där vi avslutade det, eller att Jack och hans jävla klubb sitter helt i skiten och att det (även om jag aldrig skulle erkänna det eller visa det för honom) skrämmer skiten ur mig. Jag tror han har satt någon på att bevaka mig. Inte för att jag sett nån, men jag känner Jack, och det gör ju inte precis att jag blir mindre nervös.
Och så Jackson. Jag hade trott att efter allt kul vi hade ihop i somras så skulle vi faktiskt vara vänner. På riktigt liksom. Nu är han ihop med Shiloh så helt plötsligt så har vi gått tillbaka till the old ways där vi knappt låtsas om varandra, tills vi ses och agerar som ingenting, och det gör mig fan vansinnig. Jag kan inte ens förklara varför, inte ens för mig själv. Varför bryr jag mig så mycket ens? Jag tror jag försöker vara glad för hans skull men fan... Måste han glömma bort mig helt? Han svarar inte ens på sms.

Firade sista tentan förra helgen med att bli totalt nersupen ihop med Evey. Fyfan vad hon spydde, hade jag inte varit så full att jag knappt kunde stå på benen skulle jag nog sympatispytt med henne, men istället satt jag typ halvdäckad i soffan. Tills Effie dök upp, that is. Gud, jag kan inte ens beskriva hur lite jag ville ha just hennes sällskap just då. När man är så full att man slår knät i bordet och huvudet guppar okontrollerat fram och tillbaka så orkar man inte riktigt med hennes prat och allt konstigt hon säger. Det blev lite kul dock, hon har aldrig rökt men hon gav sig fan på att hon skulle klara göra rökringar så jag bjöd på en cigg. Tror aldrig jag skrattat så mycket i hela mitt liv som jag gjorde när hon började hosta. Fyfan vad jag garvade. Sen shotade vi sambucca och lät flaskan vandra så jag kommer inte ihåg mycket mer efter det. Jag vaknade på soffan hos Evey i alla fall så hon måste ju ha nyktrat till tillräckligt för att kunna få hem mig i alla fall.

PMEmail
^
Skye A. Walker
 Posted: Oct 21 2014, 09:21 AM

Zandmanz • 258
N/A • 1

Group Icon

21-10-2014
Credability
Post #23

So... I guess bara för att jag klagade på Jackson sist så plingade det förstås till i mobilen strax efter och hör och häpna; han hörde av sig! Jag blev så glad att jag inte ens tänkte på att vara sur och långsynt först.
Stack över till honom på alpha för att hänga lite och alltså... Fyfan vad härligt det var, att få prata av sig, bara kunna få vara. Att kunna slänga ur sig allt som jag inte velat tänka på på senaste tiden och han bara lyssnar. Det är helt fantastiskt.
Det verkar inte som grejer är allt för bra mellan honom och Shiloh dock. Jag vet inte riktigt, men jag skulle tro att om Jackson verkligen trivdes i sitt förhållande så skulle han varit gladare, mer framåt, men han ville knappt prata om det alls (för jag var förstås nyfiken och ville veta hur det var med dem, hallå, knappt pratat med honom sen i somras liksom??). Det verkar som han är lite osäker, fast jag känner inte honom tillräckligt bra för att veta om det beror på Shiloh eller på honom själv, jag har aldrig sett denna sidan av honom innan. Ffs, jag visste inte ens att han var bisexuell innan de blev ihop? Det kunde han väl ha berättat för mig om nån?
Anyway så... Jag vill att han ska vara glad, uppåt som han brukar vara, så jag hoppas de löser det på ett eller annat sätt.
Jag hörde nåt om att Shiloh började bråka med nån brud på lingerie-partyt häromkvällen (vad fan var det för jävla tema förresten? Som om folk inte horar till sig nog ändå liksom utan att gå på fest i underkläder) fast jag fick aldrig någon klarhet i vad det handlade om egentligen, dock verkade Jackson ganska nere efteråt och sa nåt om att han hade fuckat up so I don't know really what it was about. Jag missade själva bråket, jag hade fullt upp med att bli full och spela beer pong med Kevin efter att Jack dumpat mig för nån brud som han tydligen behövde snacka med. Lika bra egentligen, det kändes fan inte okej att stå och dricka med honom i bara underkläder. Kändes som värsta incestfesten.

Jag pratade med Evey häromdan och nämnde att jag råkade på Effie på den där festen sist, då när Evey blev så jävla full och spydde som en gris halva kvällen. Haha! I alla fall så blev hon helt till sig och tyckte inte att jag skulle umgås nåt med henne, hon höll med om att hon verkar lite konstig och berättade att hon tydligen legat inne på psyk? För nåt år sen eller så hade hon blivit helt besatt av nån brud och typ stalkat henne, skrivit brev till henne och sånt tills hon fick besöksförbud och inte fick gå närmare henne än 200 meter och då hade hon försökt begå självmord och blev inlagd. Det låter helt sick, haha? Jag menar, hon är ju lite udda men really? Jag undrar om det där är sant.

PMEmail
^
Skye A. Walker
 Posted: Oct 28 2014, 10:25 AM

Zandmanz • 258
N/A • 1

Group Icon

28-10-2014
Miss Messy Mass
Post #24

Somehow, in some fucking way, så har jag tydligen endat up som the bad guy in some messed up shit. Fråga mig inte hur det gick till för jag vet fan inte. Ena stunden träffar jag Jackson och vi pratar och allt är fan bra och härligt och vi kommer överens precis som vi ska göra, han förklarade hela den där grejen om bråket Shiloh haft med nån brud, att Jackson och hon hade festat nån kväll innan och han blivit så full att han knappt kommit ihåg nånting av det och blivit lika överraskad som Shiloh när hon visade de där bilderna. Han visade bilder som hon skickat till honom (jag kände igen henne btw, det var bruden jag träffade i bibblan för nån vecka sen men då verkade hon ju schysst) och hon verkar ju ha skickat hur många lättklädda bilder som helst till honom, fucking skank. Till och med efter att hon träffat Shiloh, vilket bara gör henne till en ännu större fucking ho. Jag fattar inte hur Jackson kan tycka att hon är snygg. Vi brukar ha lika smak men där är han ju way out of line, säkert på grund av hennes äckliga kuksugarläppar.
ANYWAY så var det inte henne jag skulle skriva om för då kommer denna sidan i dagboken bara att täckas av fula ord ej lämpade för mänskliga öron. Men jag råkade på Shiloh på en fest häromkvällen när jag festade med Adam och Luke. Vi shottade lite och sen ställde vi oss på balkongen för att röka och what do you know, vi börjar prata om Jackson. Så klart. (Och jag frågade såklart om bråket med Kassie för jag var nyfiken, och vi vill båda slå henne i ansiktet med en stekpanna.)
Men alltså, okej... För att försöka sammanfatta helhetsintrycket så verkar Shiloh hur snäll som helst, aningen tystlåten och nervös kanske, och han var inte allt för intresserad av att prata om Jackson med mig but somehow we did anyway. Han trodde vi haft något på gång under sommaren, som om jag var Jacksons ex eller nåt, så han typ bad om ursäkt för att han kommit emellan men förklarade att han verkligen var kär i Jackson. Which was great to hear för det är ju det jag vill? Att han bryr sig om Jackson liksom och är snäll för... Även om Jackson kanske inte är den bästa vännen jag har så är han fan den mest äkta och jag bryr mig fan om att han ska vara glad, vilket han inte verkar ha varit sådär uppriktigt på sista tiden så det sa jag till Shiloh också, inte för att anklaga eller nånting men bara för att vara ärlig, så att han vet ifall Jackson kanske spelar nån sorts teater för honom. JAG BRYR MIG BARA OM HONOM, OKEJ!?
Men men. Nu har jag turned out som the bad guy in all this ändå för Shiloh sa till mig att Jackson sagt till honom att jag sagt till Jackson (okej, svårt att hänga med här nu) att han borde göra slut med Shiloh, eller att jag fått honom att fundera på om de var rätt tillsammans, så naturligtvis skickar jag iväg ett sms till Jackson och frågar vad i helvete han sagt så för och att jag inte vill framstå som om jag försöker sabba för dem inför Shiloh, och då svarar det aset att det är precis vad jag försöker göra. Sabba alltså. Vad fan. I don't even... Jag är så förbannad på honom för det för jag bryr mig fan bara om honom.

Jag fick biblioteksdörren uppsmälld rakt i fejjan häromdagen. Jag skojar inte om jag säger att min ansikte såg ut att vara redo för halloween efter den rushen av näsblod som rann till men det är kanske karma som försöker jämna ut saker och ting? I så fall var det synd att Cross hängde med mig in på toan för att hjälpa mig torka av blodet för om det verkligen är karma så förtjänade jag säkert att ligga döende kvar på golvet eller nåt. Och det var ju typiskt att det skulle vara han med förresten för sist jag träffade honom var när han spelade fotboll med sina polare och det slutade med att jag ofrivilligt blev en del av planen och hade ett fett blåmärke på låret i en vecka efteråt. Nu har jag en nice blåtira, åtminstone på andra ögat än förra gången jag hade en. Det kanske är han som bringar the bad karma då?

PMEmail
^
Skye A. Walker
 Posted: Dec 3 2014, 11:13 AM

Zandmanz • 258
N/A • 1

Group Icon

03-12-2014
Ghost of dary mistakes
Post #25

Okej, så… Thanksgiving alltså. Wow, was that a thing of it’s own or what? Mammas sedvanliga planer på att samla familj och vänner till en lugn och stillsam kväll grusades redan när Marcus farfar Burt dök upp med en whisky i handen och stank som om han redan klämt en hel flaska, vilket var helkul really för han pratade och sjöng visor nonstop hela kvällen tills han däckade med ansiktet i puddingen vid matbordet. Moster Alice hade tagit på sig att vara kalkonansvarig och vem som än gav henne det ansvaret är en idiot för hon brände fågeljäveln till svartare än svartast och jag trodde jag skulle dö av garv medan mamma var typ tre sekunder från gråten. Benjamin och Samuel började bråka med Lucy som började gråta och då vaknar Burt och skäller på dem så att Samuel blir så rädd att han kissar ner sig och Benjamin halkar i pölen när han ska springa där ifrån. Morfar skrattade så mormor trodde han skulle få en hjärtattack och hans stora mage välte omkull ett av ljusen så att bordsduken tog fyr. Jag tror det var där nånstans mamma låste in sig på toaletten för att gråta en skvätt innan hon kom ut igen som om ingenting hade hänt.
I know. It’s crazy. Men jag fick mig ett par goda skratt i alla fall, det har nog inte varit så kul att vara hemma sen jag var typ tre och det bästa jag visste var mina dockor på mitt rum.

Men till något som är roligt på ett helt annat sätt så har rollerna till teatergruppens juluppsättning av A Christmas Carol delats ut och jag fick rollen som the ghost of christmas past. Farsan blev asstolt och mamma med fast hon kunde inte komma ner och se den för hon hade fullt upp då. Jag blev skitglad i alla fall för det är ju inte så jävla många större roller i den egentligen, mest massa statistroller, men jag fick en av dem!
Vi får ju gratisbiljetter till familjen och så och farsan ska komma ner vilket gör mig så jävla glad, mamma kunde dock inte så jag tänkte ge biljetten till Jackson istället. Vilket nu drar mig in på ämnet som jag egentligen inte helst vill tänka på alls och som totalt sabbar hela mitt jävla flow i livet och bara förstör och förvirrar och… GGGAAAAHH. JÄVLA SKIT.
Jag känner mig som världens mest jävla misslyckade person, så jävla elak och falsk och jag skäms över mig själv och jag vill bara dra täcket över huvudet och aldrig mer gå ut och samtidigt kan jag inte slita blicken från telefonen och hoppas att han bara ska skriva nånting. Jag vet fan inte varför det hände och jag vet att det är så jävla fel men jag kysste honom. Han kittlade mig sönder och samman och sen så bara låg han där över mig helt plötsligt, stirrade ner på mig med läpparna särade och tryckte sig mot mig, hade den där parfymen på som jag alltid gillat på honom OCH DET BARA HÄNDE. Fyfanfyfanfyfan, jag skäms som en hund. För Shilohs skull. Jag vill fan inte vara anledning till att han blir sårad. Och Jackson bara kysste mig tillbaka, jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Huvudet var bland molnen nånstans och helt out of reach från mina sinnen. Och sen drar han av sina byxor och är på väg att dra av mina och thank god så är det nån hjärncell som fortfarande funkar så jag till slut får vett nog i mig att knuffa bort honom.
Alltså jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag är så jävla förvirrad nu. Jag trodde helt seriöst att jag inte gillade Jackson mer, jag har varit helt säker, och nu så bara… raserades den inbillningen. Jag menar, hade jag bara varit attraherad av honom så hade jag haft min chans många gånger om redan att bara ligga med honom, men det har ju aldrig hänt, så varför ska hela världsordningen sabbas nudå? Jävla skit. Och jag fattar inte varför Jackson gjorde så mot Shiloh heller, eller varför han gjorde det med mig. Jag fattar ingenting.
Jag ringde farsan och grät i typ en halvtimme. Han försökte trösta mig, trots att han antagligen inte fattade hälften av vad jag pratade om.

PMEmail
^
Skye A. Walker
 Posted: Dec 25 2014, 05:52 PM

Zandmanz • 258
N/A • 1

Group Icon

25-12-2014
Christmas
Post #26

Jul. Äntligen. Wow, fan vad jag längtat. Det är seriöst min favorithögtid, jag älskar den så jävla mycket och det är så jävla bra att vi har så mycket snö här hemma. Jag och Lucy och Benjamin har varit ute typ varje dag och åkt släde och gjort triljoner snögubbar och snölyktor och jag har varit ute och träffat gamla polare från high school, hamnade i ett gigantiskt snöbollskrig på vår gamla skola. Så skönt att vara hemma liksom, bara med familjen och gamla polare som man känner typ utan och innan och med all julstress omkring så slipper jag tänka så jävla mycket på Jackson.
Jag vet inte alltså. Jag vet inte vad som stör mig mest, om det är så att jag är överkänslig med hela det här och får för mig att saker betyder mer än de faktiskt gör eller att Jackson verkar ta så lätt på det, som om han inte ens bryr sig om varken mig eller Shiloh och tycker att det är helt okej att vifta undan allting. Hade det varit för ett halvår sen hade jag inte brytt mig, då hade han fått göra som han ville för Jackson är Jackson och han får mind his own business, men nu har han liksom... dragit in mig i det. Nu känns det som om jag blivit hans business och som om han bara... driver med mig.
Fan, jag vet inte vad jag ska göra. Jag gillar honom som fan, uppenbarligen mer än som bara en kompis men det här är ju helt kaos. Och så är han med Shiloh. Jag kan inte vara anledning till att Shiloh blir sårad för det är fan inte schysst. Jag borde hålla mig undan egentligen men det går fan inte det heller för jag har ju alltid gillat hans sällskap, vi har fana alltid kul ihop.
Han överraskade mig i biblioteket ett par dagar efter de där kyssarna på mitt rum och det verkade som att han försökte be om ursäkt och så, men sen säger han till mig att han inte kan sluta tänka på mig och att han vill kyssa mig igen så jag vet fan inte vad jag ska tänka. Vad ska man tänka då? Eller tro? Han säger ju att han älskar Shiloh ena stunden och sen i nästa säger han att han vill ha mig. Det är fan förvirrande. Jag blev rätt sur på honom då för att han gjorde mig så förvirrad, fast egentligen var jag väl mest sur för att jag inte förstår mig på mig själv just nu.
Vi hann i alla fall inte ses mer och det är kanske lika bra. Jag hade tänkt gå till honom för att lämna hans julklapp men sen var han inte inne och så skulle jag dra och så... Hann vi inte ses bara. Lämnade presenten på hans rum i alla fall så hoppas han fick med den hem över julen, och att han gillar den. Det är ett inramat foto på mig och han och Colin från när vi var i Cancún den där dan när vi hyrde scootrar och körde ut till det där vattenfallet som städkillen tipsade om.
PMEmail
^
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Topic Options
Pages: (2) 1 2 
Add Reply
New Topic
New Poll